Waarmee kunnen we je helpen?

Werkzoekende

  • Hoe solliciteer ik?

    Je kunt eenvoudig solliciteren door op de sollicitatiebutton bij de vacature te klikken. Vervolgens kun je het sollicitatieformulier invullen en bestanden uploaden om mee te sturen. Heb je een account aangemaakt? Dan kun je jouw sollicitaties terugvinden. Ook kun je cv’s en motivatiebrieven uploaden om nog sneller te kunnen solliciteren.

  • Hoe maak ik een account aan?

    Klik rechts bovenin op ‘inloggen’ en vervolgens op ‘registreer’ om jouw gratis account aan te maken. Of klik hier om direct naar het registratieformulier te gaan.

  • Moet ik ergens voor betalen op deze website?

    Nee. Voor werkzoekenden is alles gratis!

  • Kan ik vacatures opslaan als favoriet?

    Je kunt eenvoudig leuke vacatures opslaan door bovenin op het hartjessymbool te klikken. Vervolgens kun je op een later tijdstip snel jouw favoriete vacatures terugvinden.

  • Wordt mijn sollicitatie direct doorgestuurd naar het bedrijf?

    Jouw sollicitatie wordt altijd direct doorgestuurd naar het bedrijf van de functie waarop jij gesolliciteerd hebt. Wij handelen zonder tussenkomst van derden.

  • Wanneer krijg ik reactie op mijn sollicitatie?

    Omdat jouw sollicitatie direct bij het bedrijf van de vacature binnenkomt weten wij niet wanneer zij zullen reageren. Wij raden de bedrijven aan om altijd een ontvangstbevestiging en zo snel mogelijk reactie te sturen.

  • Wat moet ik doen als ik na een week nog niets gehoord hebt van het bedrijf waarbij ik gesolliciteerd heb?

    Omdat jouw sollicitatie direct bij het bedrijf is binnengekomen weten wij niet wanneer zij zullen reageren. Je kunt het beste contact opnemen met het bedrijf en vragen naar het contactpersoon van de vacature of de afdeling personeelszaken.

  • Ik weet het wachtwoord van mijn account niet meer, wat nu?

    Geen probleem, kan gebeuren. Klik rechts bovenin op ‘inloggen’ en vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten’ of klik hier. Vul vervolgens je e-mailadres in en klik in je mailbox op ons mailtje met daarin de link naar jouw wachtwoord reset.

  • Kunnen jullie mij helpen met solliciteren?

    Op onze website zijn veel blogs te lezen met handige tips en weetjes om jou zo snel mogelijk aan jouw nieuwe uitdaging te helpen. Van het opstellen van een goed cv en pakkende sollicitatiebrief tot aan de voorbereiding op het sollicitatiegesprek. Je leest het hier.

  • Hoe stel ik een job-alert in?

    Log in op jouw account en klik direct op ‘Stel een job-alert in!’. Kies vervolgens de branche, het opleidingsniveau, het soort dienstverband en de frequentie waarmee je de alerts ontvangt naar wens en sla jouw job-alert op!

  • Vragen over de vacature of het bedrijf?

    Wanneer je vragen hebt over een vacature of een bedrijf kun je het beste direct contact opnemen met het bedrijf. Aangezien wij niet de selectieprocedure verzorgen kunnen wij de vragen niet beantwoorden.

  • Hoe deel ik een vacature?

    Een vacature kun je eenvoudig delen door op de deelfunctie onder het bedrijfslogo te klikken. Vervolgens kun je kiezen om de vacature via mail, Whatsapp, LinkedIn of Facebook te delen.

Werkgever

  • Hoe plaats ik een vacature?

    Een vacature plaatsen kan op twee manieren:

    1. Via de mail. Je mailt de vacature of link naar de vacature op de eigen website naar info@delftsebanen.nl of vult het aanvraagformulier voor een vacatureplaatsing in. Dit kan hier.
    2. Via het account. Vanuit je eigen accountomgeving kun je eenvoudig en snel vacatures plaatsen. Ook kun je hier nog wijzigingen doorvoeren, vacatures offline halen en oude vacatures terugvinden.
  • Hoe lang duurt het voordat mijn vacature online komt?

    Wanneer de vacature geplaatst wordt vanuit het account verschijnt deze direct online, ongeacht de dag of het tijdstip. Wanneer de vacature op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur wordt aangeleverd, staat deze doorgaans binnen een halfuur online.

  • Welke mogelijkheden om mijn vacature te promoten bieden jullie nog meer?

    Naast een online vacatureplaatsing is het mogelijk om vacatures door te plaatsen in de krant of te promoten middels video of advertising. Uitgebreide informatie hierover lees je hier of neem voor meer informatie direct contact met ons op.

  • Wanneer verschijnt de vacature op social media?

    Wij streven ernaar om de vacature binnen een week op onze socials te plaatsen, maar als er veel vacatures geplaatst zijn kan dit helaas niet altijd. De vacature verschijnt in dat geval binnen twee weken na plaatsing op onze social mediakanalen.

  • Wanneer en hoe moet ik betalen?

    Wij factureren doorgaans twee keer per maand. Halverwege en einde van de maand. Afhankelijk van wanneer de vacature geplaatst is ontvang je een digitale factuur met een betalingstermijn van 30 dagen.

  • Kunnen er meerdere collega's gekoppeld worden aan het bedrijf?

    Jazeker. Het account kan zo worden ingericht dat er niet alleen meerdere collega’s aan het bedrijf gekoppeld kunnen worden, maar deze ook nog eens tegelijkertijd kunnen werken. Daarnaast is er bij correspondentie naar sollicitanten altijd zichtbaar wat, wanneer en door wie er wat gestuurd is. Bekijk hier hoe je zelf collega’s kunt toevoegen of neem contact op om alles direct in orde te maken.

  • Moet ik achteraf nog extra betalen als ik iemand aanneem?

    Zeker niet. Je betaalt bij ons een vooraf afgesproken prijs voor de zichtbaarheid van jouw vacature.

  • Hoe werkt het account?

    Je kunt er voor kiezen om zelf een account aan te maken en vervolgens vacatures te plaatsen. Over het algemeen wordt er eerst een aanvraag gedaan voor een vacatureplaatsing en maken wij het account voor jou in orde. Alle informatie over de vele mogelijkheden van het gratis account vind je hier.

  • Waarom kan ik alles van een geplaatste vacature aanpassen behalve de vacaturetitel?

    In het verleden was het mogelijk om de vacaturetitel aan te passen. Helaas werd hier door enkele bedrijven misbruik van gemaakt en werden er meerdere en/of andere vacatures geplaatst onder één vacatureplaatsing. Wil je een kleine wijziging doorvoeren bij jouw vacaturetitel? Neem even contact met ons op en het is binnen een paar minuutjes geregeld!

  • Wat als ik niet de gewenste respons krijg op mijn vacature?

    Deze tijd geeft helaas niet altijd de garantie op de gewenste respons. Wij geven dit daarom ook niet. Wanneer je na het verstrijken van de plaatsing nog niet de juiste kandidaat gevonden hebt, kun je de termijn eenvoudig tegen gereduceerd tarief verlengen of gebruik maken van onze andere promotiemogelijkheden.

  • Doen jullie naast de werving ook de selectie van kandidaten?

    Nee. Sollicitaties worden altijd direct doorgestuurd naar de klant. Wanneer wij er ook voor zouden kiezen de selectieprocedure uit te voeren kunnen wij niet meer volledig objectief opereren.
    Ter illustratie: Wanneer twee bedrijven een timmerman zoeken en een van de bedrijven ook de selectie bij ons uit handen geeft, kan dit het bedrijf dat alleen de werving via ons doet een goede kandidaat kosten wanneer deze bij beide bedrijven zou solliciteren.

  • Kunnen sollicitanten direct doorgestuurd worden naar onze eigen website?

    Ja. Wij kunnen sollicitanten die op de sollicitatiebutton klikken direct doorsturen naar een door de klant gekozen externe website. Dit wordt over het algemeen ingezet door klanten die gebruikmaken van recruitmentsoftware.

  • Kan ik sollicitanten verplichten om een cv mee te sturen?

    Er kan ingesteld worden dat het sollicitatieformulier alleen verstuurd kan worden zodra er bij het cv vakje een bestand geüpload is. Of de sollicitant daadwerkelijk een cv meestuurt kunnen wij in verband met AVG wetgeving helaas niet controleren.

  • Hoe kan ik een header foto uploaden bij de vacature?

    Bij het plaatsen van een vacature wordt er een header foto bij geplaatst. Houd rekening met de afmeting van 1250 x 540 pixels wanneer je vanuit het account een header foto bij de vacature upload. Wij passen jouw foto uiteraard graag aan naar het juiste formaat.

  • Moet ik het account gebruiken om sollicitaties te ontvangen?

    Nee. Je ontvangt sollicitaties altijd in de mailbox van het emailadres dat aan de vacature gekoppeld staat. Vanuit het mailtje dat je ontvangt zodra er gesolliciteerd is kun je indien gewenst eenvoudig naar het account.

  • Wat kan ik zelf doen om meer respons te krijgen op mijn vacature?

    Raar maar waar: Een groot deel van binnenkomende sollicitaties komt uiteindelijk uit kringen van zogenoemde 2e- of 3e-graads bekenden van personeelsleden. Breng daarom collega’s op de hoogte van uitstaande vacatures en laat hen deze delen om zo hun eigen netwerk te bereiken. Om snel en eenvoudig de vacatures te delen hebben wij een handige deelfunctie bij de vacature staan.

  • Ik heb geen wachtwoord of weet het wachtwoord niet meer. Wat nu?

    Geen probleem, kan gebeuren. Klik rechts bovenin op ‘inloggen’ en vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten’ of klik hier. Vul vervolgens je e-mailadres in en klik in je mailbox op ons mailtje met daarin de link naar jouw wachtwoord reset.